Αφού χωριστούν σε ομάδες οι μαθητές προγραμματίζουν, πραγματοποιούν και τεκμηριώνουν ένα μεγάλο ταξίδι σε μέρη του κόσμου που βρίσκονται σε άλλη ήπειρο. Ο σκοπός του ταξιδιού αυτού είναι η αναθεώρηση των κύριων στερεοτύπων που συνδέονται με τις χώρες επίσκεψης και η ανάδειξη της πολιτισμικής πραγματικότητάς τους μέσα από μια μη δυτική και μη ευρωπαϊκή οπτική γωνία. Η προετοιμασία του ταξιδιού είναι μέρος της δραστηριότητας και ο δάσκαλος καλείται να καθοδηγήσει τις επιλογές των μαθητών.
- Αποφασίστε τον τόπο και το χρόνο (20ός ή 21ος αιώνας) του ταξιδιού.
- Χρησιμοποιήστε έναν παγκόσμιο χάρτη για να σχεδιάσετε την πορεία, τις χώρες επίσκεψης (να είναι το λιγότερο δύο), τα μεταφορικά μέσα, τον προϋπολογισμό, τη διαμονή· προβλέψτε προκλήσεις που ενδέχεται να προκύψουν.
- Αποφασίστε ποιο θα είναι το τελικό προϊόν της κάθε ομάδας (σελίδες ημερολογίου, άρθρα σε εφημερίδες, κάρτες, σημειώσεις για μελλοντικά δοκίμια, σύνοψη για ένα ντοκιμαντέρ).
- Επικεντρώστε στις παρακάτω θεματικές κατηγορίες (επιλέξτε τρεις): παιδιά, γυναίκες, μόδα, κατοικίες, τρόπος ζωής, μέσα μεταφοράς, τόποι λατρείας, δραστηριότητες αναψυχής, τεχνολογία και εκπαίδευση.
- Χρησιμοποιήστε τη διαδικτυακή τεχνολογία για να ερευνήσετε και ετοιμάστε μια παρουσίαση· επιλέξτε εικόνες για να τεκμηριώσετε τα ευρήματα.
- Αξιοποιήστε τα εργαλεία της ιστορικής επιστήμης για να συγκεντρώσετε πληροφορίες και εικόνες.
- Κάθε ομάδα θα αναφερθεί:
- στις διαδικασίες εύρεσης πληροφοριών και στα προβλήματα που αντιμετώπισε
- στις νέες οπτικές που απέκτησε
- στις τοπικές προσλήψεις και λανθασμένες αντιλήψεις για την Ευρώπη και γενικά για τη Δύση
- Ολοκληρώστε τη δραστηριότητα κάνοντας μια συζήτηση που θα έχει στόχο οι μαθητές
- να ανοίξουν τους ορίζοντες της σκέψης τους
- να επαναξιολογήσουν στάσεις και αντιλήψεις της εποχής
- να αντιληφθούν πληρέστερα ζητήματα που σχετίζονται με τη μη βίαιη επικοινωνία.