Πριν αρχίσουμε τη δραστηριότητα, ζητάμε από τους μαθητές να ερευνήσουν στο διαδίκτυο για τους ορισμούς των λέξεων «διαβατήριο» και «βίζα». Αν ορισμένοι μαθητές έχουν διαβατήριο, τους ζητούμε να φωτοτυπήσουν τη σελίδα με την πιστοποίηση και να τη φέρουν στην τάξη.
Επίσης, ενθαρρύνουμε τους μαθητές να ρωτήσουν τους γονείς τους, τους παππούδες τους, άλλους συγγενείς ή και φίλους τους, αν είχαν ποτέ ή αν έχουν ακόμα διαβατήριο.
- Η δραστηριότητα ξεκινά με μια σύντομη αναφορά στους ορισμούς και τις πληροφορίες που συνέλεξαν οι μαθητές.
- Συνεχίζουμε με καταιγισμό ιδεών σχετικά με θέματα που εγείρουν τα διαβατήρια και οι βίζες (ένας μαθητής γράφει τα κύρια θέματα στον πίνακα).
- Η τάξη αποφασίζει σχετικά με το ποια ζητήματα δεν είναι ξεκάθαρα. Μια ομάδα μαθητών μπορεί στη συνέχεια να αναλάβει τη διερεύνησή τους.
- Ο εκπαιδευτικός μπορεί να καθοδηγήσει τις ομάδες των μαθητών στη συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών για:
- να οργανώσουν έναν δραματοποιημένο διάλογο ανάμεσα σε έναν παράνομο μετανάστη και ένα δημοσιογράφο, ο οποίος τον επισκέπτεται στη φυλακή
- να δημιουργήσουν ένα λογοτεχνικό χαρακτήρα που έζησε πριν τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ταξίδεψε σε όλη την Ευρώπη και έγραψε ένα γράμμα σε ένα φίλο του, αναφερόμενος στο ταξίδι του και ενθαρρύνοντάς τον να ταξιδέψει και αυτός.
- Στο τέλος όλων των δραστηριοτήτων, μετά την κοινοποίηση της εργασίας των ομάδων, ο εκπαιδευτικός συνοψίζει τα ευρήματα οργανώνοντας έναν διάλογο στην ολομέλεια της τάξης.